Jag skulle inte sy dem där stygnen om jag var du

Ganska onödigt inlägg innan. Hur har dagen varit då? Jo, skola där jag hade prov som det stor fuskades på. Läraren är så korkad och förstår inte hur lätt det är att ta upp boken och läsa. Man kan inte alltid plugga, right?

Sedan närmar sig "konfrontationen" med en vän. Svårt att förklara men det är en kompis som beter sig svinigt och många tycker hon är otrevlig (inklusive jag). Hon nervärderar mig och mina vänner ena stunden och andra låtsas hon att allt är som vanligt. Inte okej. Jag är en riktig tönt när det kommer till sådanna här situationer. Jag är inte konflikträdd men jag vill inte göra någon ledsen. Jag är så trött på dramartik. Jag hatar drama men på något sätt lyckas jag sugas upp i det jämt.

Det är natt
och sentimentaliteten tar över
Ord, penna och papper
blir till meningar
du aldrig kommer se eller höra
Om du visste att du orsakade sömnproblem
nedstämdhet
andsvårigheter
och ångestattacker
Så skulle du inte ligga
i din breda säng och somna leendes, va?

OBS! Alla mina s.k "dikter" är usla men det är bara för jag inte berabetat dem, utan bara skriver dirket på här. Skriver ner det första som kommer upp i skalen. Ha det bra! SNART LOV!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0